Från bondtös till storstadstjej.

Long time no seen, här kommer ett inlägg mitt i maten.

Jag har bott i Karlstad i nästan 4 månader nu och här är lite funderingar, eftersom Herrljunga har 4000 invånare i tätorten (10 000 i kommunen) och skiljer sig ganska mycket från Karlstad i andra avseenden med.

* En av de första sakerna jag upptäckte: varför i HELSKOTTA går värmlänningar på HÖGER sida?! Jag fattar inte! Hela min uppväxt har jag blivit matad med att man kör på höger, går på vänster, men så är uppenbarligen inte fallet här.

* Jag känner mig tryggare på kvällen här. Det borde statistiskt sett finnas fler våldtäktsmän och mördare här, men fungerande och täta gatlampor har en lugnande effekt på mig.

* Varför placerade STUB mig i den enda stadsdelen utan affär? Suck. Visst, jourbutik i all ära, men det går ju inte göra sina dagliga inköp där direkt. Närmaste affär innebär en nätt liten promenad på 20 min.

* Värmlänningar ÄR faktiskt glada och trevliga. Iallafall de jag mött.

* Espresso house är fortfarande lika underbart, även fast jag har tillgång till det varje dag nu.

* Subway är U-N-D-E-R-B-A-R-T. (Nej, det finns inga snabbmatsställen i Herrljunga, förutom 4 pizzerior och en korvkiosk)

* Det går att överleva på 20 kvm, och t o m få plats med en hel del möbler.

* Världen går inte under för att man får U på en tenta. Som sagt: Det finns omtentor, men inga omfester ;) Skämt åsido, det är faktiskt ingen jättebig deal.

* Myggen här uppe är ENORMA.

Återkommer om jag kommer på något mer. Nu är det vegetarisk pytt-i-panna och ägg som gäller. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0