May I waste your time too?

Bloggen är julpyntad och fin. Nästan. Inte så mycket jul. Mer pynt. Ska fixa resten någon dag, när jag orkar. När jag väl börjar med HTML blir jag så jäkla inne i det och kan sitta hur många timmar som helst. Funderade för övrigt på att göra bloggen rosa. Eftersom jag inte är så jäkla tjejig av mig så lever jag ut min kvinnlighet med rosa saker - typ rosa diskborste. Lite diskret sådär.

På tal om diskretion så pratade jag med Hannah om "moderna sugmärken" vilket i praktiken innebär att man lämnar lite grejer hos sin pojkvän/sitt ragg när man är där så att andra tjejer kan se att han är upptagen. Det kan handla om typ en tofs, en tandborste, ett halsband o.s.v. Enda kruxet är om det är ett par av samma kön. Hannah sa att hon kan ju inte gärna lämna saker här (Observera: vi skämtade!) för det skulle ju lika gärna kunna vara mina saker liksom. Så rätt, så rätt.

Vaknade sent idag och låg och drog mig i sängen tills det slog mig - TVÄTT-TID! Fullkomligt flög upp ur sängen, drog på mig de nödvändiga kläderna för att kunna gå ner till tvättstugan, käkade frukosten stående och jag troooor att jag kommer hinna tvätta färdigt. Hade tvätt-tid mellan 12 o 16, första maskinerna är klara om 10 min och så behöver jag köra en torktumlare och en maskin till. Det borde ju hinnas med?
Ytterligare saker jag måste göra idag: Gå hem till Åkerman och hämta grejerna jag lämnade där i fredags, lösa in min check från Radiotjänst på Pressbyrån, kila förbi affären & ringa Hannah.

Igår vaknade jag i Vallargärdet och det var hur jäkla mysigt som helst. Var på sittning i fredags (trevligt!) och sen kilade jag iväg till Leprechaun för att hänga lite med mina småpojkar. Efter ett tag skulle en av dem dra hem eftersom hans fostermamma var lite skrajsen och efter lite kort övervägande bestämde jag mig för att följa med. Yeah, mitt ute i skogen, inga gatlampor och jag är jättemörkrädd. Lyckat! Direkt när vi hoppade av bussen pep jag som en liten flicka, grabbade tag i hans hand och gick sen och kramade den hela vägen till honom som om jag höll på att föda barn typ. Väl där fick han smyga runt huset på jakt efter inkräktare medan jag, sjukt modig, stannade inomhus med hans fostermamma.
Anyways, sov där, kramandes hans gosedjurskatt hela natten och vaknade till steg i huset, radio i köket och tända ljus på bordet. Fan, det kändes som julafton. Har inte tänkt på det innan men man blir så äckligt sällskapssjuk av att bo själv.

Tvättstuga - brb!

Sådär. Hade datorn varit avstängd när jag kom tillbaka hade jag blivit sur. Uzi har en förkärlek för att lägga sig på tangentbordet varenda gång jag går ut.

När jag var inne och kikade på bloggdesigners bloggar för att fatta blogg.se:s HTML-koder fanns det tips på hur man skulle få fler läsare till sin blogg. Ett av dem var att inte skriva om sin dag utan om saker som folk "vill läsa" - alltså vem som hade på sig vad på vilken gala och vad man tycker om det. Seriöst?
Visst, jag kanske inte har 500 läsare/dag men vadfan. Det där vill inte jag läsa om! Jag tycker om bloggare som skriver om sina dagar och vad de tycker och tänker. Jag vill inte läsa om bantningstips, kändisar och fan och hans moster. Verkligen inte. Och jag är inte ute efter 511 läsare i timmen, jag vill bara skriva av mig och att folk som inte är med i min vardag ska få en inblick i hur jag har det. Det funkade på förra bloggen. Ca 50 läsare/dag hade jag ett tag där och det duger för mig. Så det så.

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0