Smile like you mean it!

Är gräset grönare på andra sidan? Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen?

Massa tankar som snurrar i huvudet om verkligen ALLT i min nuvarande livssituation. Blä, jag hatar det. Vill vara liten igen och låta mamma bestämma. Iofs är väl det vad som kommer ske eftersom jag pratar för att ventilera tankar och tycker att hon är den visaste personen på jorden :)

Nu är det bara 2½ dygn tills jag åker ner till Herrljunga och jag LÄNGTAR! Herregud, herregud. Det är en månad sen jag var nere sist. En månad är lång tid.

Idag var en sådan där dag när man inte borde gå upp överhuvudtaget, har inte gjort annat än att skada mig idag. Har fortsatt med anteckningsförsöket - började på den andra boken idag. Sistaminutenplugg är inget bra men den här gången var det faktiskt inte självvalt. Boken jag behövde ha kom in typ igår och lånet går ut medan jag är nere. Inte mycket annat till val än att sätta sig och panikläsa/skriva anteckningar.

Är redan trött trots att jag gick upp sent idag. Hatar vintern i det avseendet - jag har varit konstant trött i flera veckor nu, kan sova hur många timmar som helst per dygn men snittet ligger väl på 12. I andra avseenden är vintern bra, det kom snö idag! WOHO!
Jag funderade medan jag strosade runt i stan. Alla tycker folk är så sexiga på sommaren, och visst, bruna, rakade lår i all ära men folk är faktiskt sötare på vintern; bylsiga jackor, mysiga halsdukar, tumvantar, mössor, rosiga kinder, röda näsor, snöflingor i håret, ja, ni fattar..

Drömde en romantisk dröm om en kille inatt och det första jag gör är att berätta för Hannes i telefon. Förklarade att det nog var för att vi tjafsade på fb igår (tjafs är standard när det gäller mig och killen) och det enda Hannes hade att säga var typ att bråk leder till kärlek. VADFAN?!

Har börjat packa lite smått för månaden i Herrljunga nu och har insett (för femte gången?) att jag behöver en större väska. Sakerna får helt enkelt INTE PLATS!
Som det är nu är det utmärkt men sen ska ju laptopen ner, smink & dylikt ska med, måste ha ett par skor att byta med. Suck. >.<
Vill inte ens tänka på hur det kommer vara efter jul, jag kommer få lämna alla julklappar därnere!

Jag funderar på sängen med lite musik och min nya korsordstidning. En spinnande katt ingår nog i planerna med.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0