That confetti on the floor is the end of another decade

Gott nytt år. Eller nåt. Jag fattar inte hysterin. Nytt år, folk lovar saker, "ny början". Bullshit. Folk håller ändå inte sina nyårslöften och ny början för att det är nytt år... Well, helloo? I helskotta heller. Man har med sig samma gamla skit från förra året, året innan det, året innan det.. När man står där full som ett ägg med en flaska bubbel i handen är det lätt att lova att bli en bättre människa, men är det NÅGON som faktiskt håller det? Och varför lova just på nyår? Kan man inte sträva mot att bli en bättre människa varje dag istället?

Samma sak på Alla hjärtans dag - varför tok-köpa en massa blommor som ändå vissnar och choklad som blir uppäten? Varför inte bara visa sin partner att man älskar den varenda dag på året istället? Det är väl ändå känslorna och attityden som räknas, inte presenterna?

Nu låter jag jäkligt bitter, cynisk och ensam. Ensam är jag inte - jag ska ut och parta precis som alla andra ikväll, även om jag inte förstår poängen. Bitter och cynisk, visst, det kan jag leva med.


1½ vecka tills jag åker tillbaka till Ktown och jag saknar Åkerman och min neger. Kommande termin ska bli jäkligt kul med tanke på nollning o.s.v. :) Inte fullt lika kul är att det är mindre än två veckor tills min omtenta i socialpolitik. Ärkesuck. Har hört att folk tar speed och råpluggar hela natten, det kanske vore nåt? Eller inte :P

Well - gott nytt på er. Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0