I-landsproblem.

Herregud vad trött jag blir. Sitter och kikar på Jysk och Ikeas hemsidor för att försöka hitta mig ett par möbler till lägenheten. Just nu är det soffbord och tv-bänk som står på önskelistan. Som det är nu så sitter jag på mitt golv, framför min tv som står på mitt golv, och äter. Inte så rockigt. Inte så hygieniskt. Soffbord finns det gott om på dessa två hemsidor, MEN (det finns alltid ett men!) inte fasen säljs de via internet. Alla har inte bil. Speciellt inte studenter. Jag kan knappast ta med mig ett jäkla bord på bussen från ena sidan av Ktown till den andra, eller hur?! Det lär ju bli ännu värre om jag får för mig att jag vill ha en soffa. Hjälp, någon?

Veckan har i övrigt varit bra, bortsett från en förkylning och en karatefylla utan dess like. Mamma tyckte det var mycket underhållande att upplysa mig om vad jag hade gjort. Jag vaknade på lördagen och tänkte "fan vad gött att jag gick hem och la mig klockan 22 igår". Icke. Jag hade förvisso gått hem till Hannes och lagt mig. Problemet var att efter ett par timmar trallade jag tillbaka till festen och hamnade sedan på Gallerian - ihop med mamma. Heja.

Imorgon ska jag tillbaka till Ktown. Ska bli skönt att komma "hem", men tågresan lär väl vara lika seg som vanligt. Det "positiva" är att jag har tid att plugga.

Nu ska jag muttra lite mer över bristen på hemkörning och ta mig en cigg till kaffet. Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0