The rainy day

Är ensam igen efter en mysig helg med Pontus som var uppe och hälsade på sina morföräldrar. Eftersom min bror trodde Pontus var någon ny pojkvän får jag väl ge en förklaring på ordet mysig: Blue moon bar/Karro/Bunkern i fredags, vi sov här. På lördagen skulle vi gå och handla mat men hamnade på Bergvik tillsammans med hans mormor som även bjöd på mat sedan; lax och potatis, gudagott! Efter lite chillande framför Natt på museet-spelet gick vi och hyrde ett par filmer, styrde sedan kosan hem till mig och hade lugn, avslappnad kväll här. Imorse drog han för att åka tillbaka hem till Kungsbacka, så nu är jag alldeles alena. Förutom alpkatten såklart. Trodde det skulle vara lite tryckt stämning eftersom vi inte träffats på så länge men det var hur trevligt som helst faktiskt! Tilläggas ska att bandet som spelade på blue moon var aaaaasigt bra! Duojag - hitta dem.

Har diskat och plockat av bordet, orkar inte göra så mycket mer, det är slappardag idag. Sitter vid datorn med Ballad-listan på Spotify och muttrar över grannen. Av någon anledning har han fått för sig att det är helt ok att rasta hunden längst ner i trappuppgången. Hrm. Visst, jag kan fatta att man inte kan säga till en hund var den får och inte får bajsa men skulle det råka komma inomhus så TORKAR MAN UPP DET! Det är fan inte första gången heller, det ligger piss där var och varannan vecka. Jag blir så jäkla trött. Lite hyfs om jag får be!

Radiotjänst fortsätter bråka. Nu är det en slutfaktura på 160 spänn som ska betalas. Jag har redan betalat in 519 spänn. Kan de inte bara dra av pengarna där och skicka tillbaka resten? Jävla fuckups.

Imorgon har vi basgruppsmöte och ska diskutera Clark Olofsson inför eftermiddagens gruppredovisning. På kvällen blir det hooooockey! Färjestad - Brynäs. Woho.

Och jävlar vad ambitiös jag var idag: lyckades sno ihop en tonfisksallad. Har varit sugen jättelänge. Visst, det är väl ingen större konst men mitt kök inbjuder inte direkt till kulinariska experiment. Absolut inget som inger matlagningslust.

Well, det var nog allt för mig. En cigg på det skulle sitta fint. Peace out.

Kommentarer
Postat av: J

Vet inte om jag ska se det som något bra eller dåligt att jag inte hört av radiotjänst alls?

2009-12-01 @ 16:51:02
URL: http://preposterous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0