Bittersweet youth

Dispositionen av dygnets timmar ser ut som följer:

10 timmar jobb
8 timmar sömn
2 timmars pendlande
1 timme läsning i sängen för att kunna sova
3 timmars fritid

Är det konstigt att jag inte hinner blogga?

Tänkte dock skriva om ett par lustiga saker på Nyhetsmorgon imorse. Ja, jag ser på det, det finns inte så mycket annat mellan kl 6 och kl 8.
Debatt mellan Ylva Johansson (s) och Jan Björklund (m) angående skolan. Ylva tyckte Jan var lite dum eftersom han inte förstod att man måste lägga mer pengar på skolan för att göra mindre klasser och på så vis öka lärarnas förmåga att faktiskt lära ut. Jan tyckte å andra sidan att man måste satsa på att göra lärare till ett högstatusyrke för att locka till sig intelligenta ungdomar som skulle kunna bli kompetenta lärare. Poäng till Ylva. Dock avslutade Jan Björklund med att fullständigt köra över Ylva genom att fråga "Men Ylva, hur kommer det sig då att vi faktiskt har högre lärartäthet nu än vad ni hade?". Poäng till Jan. Ja, herregud.

De behandlade även ämnet rättegången mot helikopterrånarna. De hade tagit dit någon blond tjej som jag varken förstod vem hon var eller vad hon gjorde där. Det första hon gör är att säga "De här brö.. misstänkta rånarna". Tjenare. Så visste hela Sverige att de var bröder. Snyggt jobbat! Jag hade lite svårt med respekten efter det och satt mest och fnissade i min ensamhet.

Rödtotten sitter och drar sina långsökta skämt på msn. Jag spelar dum och låtsas inte förstå. Jag orkar inte.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0