Emotionell distans

Orden ligger bra på tungan. Låter vackert i huvudet. Verkar bra i praktiken. Givetvis lyckas jag bara uppfylla det teoretiskt. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker avskärma mig eller distansiera mig, jag somnar med dig i skallen ändå. Jag sitter framför datorn och klickar apatiskt i något meningslöst Facebookspel och allt jag tänker på är om det eventuellt skulle vara möjligt att tvinga mobilens display att visa ditt namn.
Fröken Crow sjunger att om det gör en lycklig kan det inte vara så illa. Fungerar principen omvänt? Om det gör mig ledsen, är det dåligt för mig då? Antagligen är det så. Lycka kommer inifrån, tänk glada tankar, inställningen är 90% o.s.v. Även det är på det teoretiska stadiet.
Tydligen har det varit fler skilsmässor och giftermål i år, vilket de givetvis skyller på kronprinsessbröllopet. Danneman var tydligen en riktig höjdarkille när han läste sitt tal (?). Jag vill inte ha någon drömprins. Jag vill inte ha någon höjdarkille. Jag vill ha dig - full, svettig och snarkandes.

Jag älskar att hata dig. Jag hatar att älska dig. Du gör mig röksugen. Damn.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0