Tisdag

Hjärnan säger "chilla, om en vecka kommer du få ha honom hos dig varje natt".
Hjärtat säger "vadfan sitter du här för? Kasta dig på tåget och åk dit!".
Bläää vad jag längtar efter dig.

Igår var jag och kikade på min nya lägenhet och den är helt awesome! Den har TVÅ balkongdörrar, så man kan jogga runt lägenheten. Eller stå i varsitt rum och vinka till varandra om man vill. Badkar finns med. Och alldeles för många garderober. Köket är perfekt för jag har inget köksbord. Vardagsrummet är over-sized och kommer eka.  Jag kommer definitivt trivas där de 3 månaderna jag ska ha den innan det bär av till Göteborg för att bli sambo på riktigt.

Två kurser har jag nu att läsa nästa termin; 15 hp Kriminologi och 15 hp Mobbningens psykologi. Jag är jättepepp och längtar faktiskt tills de sätter igång, även om kurslitteraturen slog ut min ekonomi fullständigt. Enda kruxet nu är att jag måste skriva den där jäkla hemtentan som är kvar på socionomprogrammet den här terminen. Utan den, inga pengar. Och det är tokigt lätt att skriva en hemtenta man inte ens fått! Först om två veckor kommer jag veta vad den handlar om. Det är inte kul, jag har jätteångest.

Dagens låt är Bobby Powers av Street Dogs. Finns på plattan med samma namn som bandet och är helt fantastisk.

Peace out, gullungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0