Filmen om oss

I en film
hade du sett mig, apatisk på duschgolvet
och gråtandes i fosterställning i sängen.

I en film
hade du kommit ihåg första gången vi sågs
och hur vi log mot varann när vi lärde oss leka.

I en film
hade du också gråtit till Higher,
den vi dansade tryckare till på Harrys.

I en film
hade du vetat om min bakgrund
och därmed varför jag beter mig som jag gör.

I en film
hade ledmotivet varit Millencolins Novo
eftersom den bäst förklarar mina känslor.

I en film
hade du kommit tillbaka till mig i slutet
och gjort mig till världens lyckligaste.

I verkligheten
är jag kär för tredje gången i mitt liv
och smärtan är outhärdlig.



Looking back on what I've done
Regret is all I see
I miss you
And the way it used to be

My selfish ways have put me here
Alone I feel ashamed
And I know
That I am the one to blame

I know you feel the same
I don't believe that a future day
Will make it go away
I don't believe that a single try
Will make me see the light

- Novo av Millencolin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0