Tapetklister under mina skor, du är så mycket vackrare än du tror

Jag experimenterar vilt i köket! Eller nej, inte så vilt kanske, men det är definitivt en laboration då jag aldrig gjort det förr. Quornfärs, salsasås, tacochips och ost. I ugnen. Spännande indeed, och förhoppningsvis väldigt gott.

Igår morse började min brandvarnare ge ifrån sig små ilskna pip vilket tydde på att batteriet var redo att ge upp. När jag kom hem från skolan tog jag således bordet (nej, jag äger ingen stol, okej?), släpade ut detta i hallen och skruvade ner skiten. Idag kom jag faktiskt ihåg att köpa ett nytt batteri! Stolt och glad pillade jag i det nya bara för att mötas av en signal som slog ut båda mina trumhinnor. Jag såg framför mig hur jag drog en rejäl tåpaj på helvetet som reagerade med att flyga ut genom fönstret, men icke. Jag är snäll. Alltså svor jag lite och drog ut bordet i hallen igen för att sätta upp skiten. Förhoppningsvis klarar sig batteriet ett bra tag nu.

Studiebesöket på Barnahus Värmland var riktigt, riktigt intressant och man fick sig en rejäl tankeställare. Oerhört bra idé.

Igår efter att jag dragit ut bordet i hallen drabbades jag av en plötslig lust att möblera om, vilket händer typ varannan-var tredje månad eller något sånt. Jag är kreativ och älskar inredning, okej? Sagt och gjort, alla möbler fick byta plats med varandra och jag är faktiskt riktigt nöjd. Kanske kan ha det såhär ett tag nu till och med!

Nu ska jag ge mig i kast med mitt kulinariska experiment. Wish me luck. Eller hjärtattack för att jag trycker i mig för mycket flötig mat. Välj själva. Höhö.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0