One face among the many, I never thought you cared

Att en liten mening kan ändra min värld så fullständigt. "Varför var du inte med på nollningen?".
För att notera detta måste personen tittat efter mig. Ansträngt sig för att se om jag var där. Jag trodde bara det var jag som gjorde sådant, vilket i och för sig skulle vara ganska underligt, men när det är någon man ser upp till blir det genast annorlunda. Någon som har DET DÄR, som verkar så ouppnåelig.
Varför är det så svårt för mig att greppa att någon faktiskt bryr sig om ifall jag är där eller inte? Självförtroende kallas det visst. Det känns ganska avlägset.

I muntra-upp-texter står det att det finns en människa som tänker på en innan den somnar. Jag tänker på någon innan jag somnar, betyder det att någon tänker på mig? Det står att människor man inte vet existerar är förälskade i en. Jag spanar in folk på avstånd, betyder det att folk spanar på mig? Så mycket lättare det vore att vara tankeläsare!

Fler borde vara som I. Bara kunna säga "jag tycker du verkar väldigt trevlig, vill du fortsätta umgås?". Det underlättar saker så väldigt, man slipper det trevande, pinsamma (plus att man blir jäkligt glad inuti!).

Bär med er det här. Människor VET att just DU existerar. Människor tycker om DIG. Människor bryr sig om DIG. Glöm inte det.

Ha det så bra till nästa gång, gullisar. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0