You will never walk alone

Eftersom jag räknar plugg i effektiv tid och inte i timmar anser jag mig förtjäna en paus. Uppgift 1 är nästan klar, uppgift 2 är en fjärdedel kvar (men jag har läst halva Garbarino-boken idag). Eftersom MTV är igång är det svårt att hålla ögonen borta ifrån det typiskt amerikanska programmet som är på - Teen moms.

En tjej vid namn Farrah har en liten dotter men klargör tydligt och bestämt för sina föräldrar att hon minsann är en tonåring och inte vill sitta instängd utan gå ut med sina vänner. Hennes föräldrar i sin tur försöker förklara att någon gång ibland är okej, men att hon inte behöver kila ut varenda kväll. Vad denna lilla tonårsmamma inte förstår är att så fort man får barn så är man i första hand en mamma - ALLTID.

Du har en het date - ditt barn får feber. Tough luck, barnet kommer först.
Dina vänner ska ut på en ny nattklubb - du hittar ingen barnvakt. Tough luck, barnet kommer först.
Du ska precis ha sex - barnet vaknar och skriker. Tough luck, barnet kommer först.

Alltid, alltid, alltid.

Är detta svårt att förstå så skaffa inte barn. Barn innebär 9 månaders nykterhet, och, inte att förgäta, 18 års ansvar. Väg in detta i ekvationen när du står inför valet och kvalet. Och hey, pallar du inte detta - skaffa en kaktus istället.

"Förlåt om jag är bitter och cynisk, men du vet hur det kan va."

Peace out. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0